سه‌شنبه, 14 مرداد 1399
 |  رنگ  |  + . -
ADA
بستن این پنجره
این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره
دهه امامت و ولایت
شعار سال 99
ساماب
It
ملاقات عمومی
تقدیر از کادر درمانی در برابر کرونا
خدمات غیرحضوری پیشگیری از کرونا
تالار گفتگوی مجازی
سوت زنی
اطلاعیه رودخانه ها
اطلاعیه چاه ها
سازگاری با کم آبی
احراز هویت بر خط

ارایه راهکارهای ایجاد رضایت و روش سنجش رضایت مشتریان شرکت با رویکرد حفاظت از منابع آب (منطقه مورد تحقیق : خراسان رضوی)

 

 

پژوهشگران:

مریم حسن نژاد

 ناصر شاهنوشی فروشانی

 بیژن قهرمان

 مریم رسول زاده
علی اصغر نامی

 

مجری: دانشگاه فردوسی مشهد

 

کارفرما: شرکت آب منطقه­ای خراسان رضوی- گروه تحقیقات کاربردی

 

سال: 1392

 

دریافت فایل گزارش نهایی

 

 

چکیده پژوهش:

امروزه سازمان­های تولیدی یا خدماتی، میزان رضایت مشتری را به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می­کنند و این روند همچنان در حال افزایش است، به طوریکه رضایت مشتری یکی از اصلی­ترین ابعاد نظام­های مدیریت کیفیت و مدل های تعالی سازمان می­باشد. در این میان شرکتهای دولتی نظیر شرکتهای آب منطقهای از این قاعده مستثنی نیستند. در مطالعه حاضر ضمن بررسی میزان رضایت مشتریان شرکت آب منطقه­ای خراسان رضوی با رویکرد حفاظت از منابع آب و با استفاده از شاخص رضایتمندی مشتریان (CSI)، به ارائه راهکارهای ایجاد و افزایش رضایت مشتریان پرداخته شده است. براساس نتایج حاصل از مطالعه، میزان رضایتمندی کلی مشتریان از شرکت حدود 60 درصد بوده که در این میان بالاترین میزان رضایت مربوط به مولفه پاسخگویی به شکایات و مشکلات می­باشد. هم چنین با استفاده از ماتریس تجزیه و تحلیل عملکرد اهمیت، نقاط قوت و ضعف شرکت در این زمینه شناسایی شد. نتایج نشان داده که شرکت در اکثر مولفه های رضایتمندی طراحی شده در مطالعه دارای ضعف نسبی است. در ادامه براساس نقاط ضعف شناسایی شده در شرکت، راهکارهای مدیریتی جهت ایجاد و افزایش رضایتمندی مشتریان ارائه گردید.

 


بازدید:431
آخرین به روزرسانی: 1397/10/10